وبلاگ دیزم

چوب روسی یولکا وارداتی سوپر

چوب روسی یولکا

سالیان زیادی است که چوب روسی یولکا از روسیه وارد ایران می شود و در میان افراد به چوب روسی معروف شده است.

امروزه از یک کارگاه نجاری کوچک گرفته تا یک کارخانه بزرگ، چوب مصرفی خود را در انواع مختلف از روسیه تامین می کنند که چوب یولکا یکی از آن انواع است. برند دیزم dzom با بررسی دقیق افراد متخصص در کنار تجربه بالای آن ها، چوب روسی یولکا را برای محصولات چوبی خود برگزیده و با حوصله و دقت الوار چوبی را طی مراحلی پردازش کرده و محصولات چوبی مدرن و زیبایی را خلق می کند.

امروزه لوازم خانگی چوبی با فریم های فلزی آمیخته شده اند که این سبک از طراحی مورد پسند بسیاری از مردم در تمام قشرها قرار گرفته است.

فلسفه ترکیب چوب و فلز به طور واضح در چشیدن طعم آرامش، بسیار ملموس است. به خصوص در دنیای امروز که بسیاری از افراد دچار مشغله های زیادی هستند و میشه گفت تنها جای امن و آرامش بخش برای آن ها،خانه است.

درخت چوب روسی یولکا

چوب روسی یولکا از درخت نوئل تهیه می شود که متعلق به خانواده درختان کاج است. درواقع درخت نوئل از جمله درختان سوزنی برگ است.

طول عمر درخت نوئل در شرایط مناسب می تواند به 600 سال برسد. به همین دلیل برخی افراد اعتقاد دارند که حضور چوب این درخت در خانه، می تواند عمری جاودانه به انسان ببخشد.

درخت یولکا ممکن است تا ارتفاع 25 تا 50 متر رشد کند. از عجایب دیگر درخت یولکا این است که در عرض 8 سال قطر آن ده برابر قطر اولیه می شود که در لیست درختان سریع رشد قرار گرفته است و درخت همیشه سبز نامیده می شود.

مهم ترین ویژگی های چوب روسی یولکا

چوب یولکا به راحتی پوسیده و شکسته نمی شوند و طول عمر کالای مصرفی شما تضمین شده است.

مقدار رطوبت این نوع الوار بسیار مناسب است.

این چوب ها بسیار صاف و سبک می باشند. بنابراین جابه جایی کالاهایی در ابعاد بزرگ بسیار آسان است.

مقاومت بالای این نوع چوب در برابر گرما، رطوبت و لانه کردن حشراتی مانند بید یا موریانه موجب شده است که طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

 

مراقبت از وسایل چوبی تنها با چند ترفند ساده

مراقبت از وسایل چوبی بسیار حائز اهمیت است. عدم توجه به این نکته با عث می شود که به مرور زمان به دلیل آسیب های فیزیکی و الودگی هایی که ایجاد می شوند، وسایل چوبی ما مثل روز اول زیبا و جذاب نباشند.

هر آنچه می تواند در نگهداری از وسایل چوبی موثر باشد را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

محیط منزل را مرطوب نگه دارید

برخلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند رطوبت برای چوب مضر است، باید بدانید که رطوبت کافی و اندک برای نگهداری وسایل چوبی مفید است. اگر درمناطق گرمسیر و خشک زندگی می کنید، باید به این نکته بیشتر اهمیت دهید.

روش های مختلفی برای بالا بردن رطوبت در منزل وجود دارد. مثل استفاده از دستگاه بخور یا قرار دادن ظرف آب روی شعله کم اجاق گاز و یا بخاری در زمستان.

 

لکه گیری از وسایل چوبی

یکی از راه های مراقبت از وسایل چوبی لکه گیری به موقع آن ها می باشد. ایجاد لکه روغن، لکه جوهر و هر لکه دیگری روی وسایل چوبی امری اجتناب ناپذیر است. هر چه زودتر لکه را برطرف کنید کار شما آسان تر است.

 بعد از ایجاد لکه روی وسایل چوبی اولین چیزی که ما را نگران می کند این است که آیا ظاهر وسیله چوبی من برای همیشه بد و زشت خواهد شد؟ نگران نباشید…

برای از بین بردن لکه های سیاه و تیره روی چوب روشن،مانند لکه جوهر،می توانید از شیر استفاده کنید. برای این کار نیاز به دستمال و یا پنبه آغشته به شیر دارید. چندین مرتبه دستمال و یا پنبه را روی لکه بکشید و تاثیر آن را مشاهده نمایید.

موارد موثر دیگری هم وجود دارند که با توجه به دسترسی شما می توانند کارآمد باشند. دستمال آغشته به لیموترش و خمیردندان هم شامل این موارد می شوند.

برای از بین بردن لکه آب از روی وسایل چوبی می توانید ار روغن ساج و یا مخلوطی از روغن برزک و تربانتین استفاده کنید. برای این منظور باید روی لکه را چندین بار با دستمال یا پنبه آغشته به روغن بکشید تا لکه از بین برود.

 

استفاده از روغن براق کننده چوب

پولیش وسایل چوبی و براق کردن آن ها برای همه ما آشنا است و حتما یک بار از زبان اطرافیان خود شنیده ایم. ولی به راحتی این امر را نادید میگیریم و غیر ضروری می پنداریم. یکی از راه های افزایش طول عمر وسایل چوبی استفاده از براق کننده ها و پولیش کردن آن هاست.

برای این کار می توانید در فاصله زمانی های مشخص، دستمال آغشته به براق کننده چوب را به تمام نقاط چوب بکشید و از این بابت با خیالی آسوده از وسایل چوبی خود لذت ببرید.

استفاده از رنگ های مخصوص چوب

رنگ کردن چوب باعث دوام بیشتر چوب در برابر لکه ها و حشرات می شود. در بازار انواع مختلفی بسته به کارایی شما وجود دارند که انواع رنگ چوب را در مقاله ای جداگانه برای شما تهیه کرده ایم.

کلام پایانی

نحوه درست نگهداری از وسایل چوبی بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله سعی شد چند مورد از روش های مراقبت از وسایل چوبی گفته شود. امیدواریم سودمند بوده باشد.