clothes store design
دکوراسیون فروشگاه لباس

در تمامی این تغییرات سعی کنید استایل مدرن و مینیمال را رعایت کنید. استفاده از رنگ های کمرنگ یا پاستیلی و ایجاد یک فضای آرام با نور طبیعی نوعی مکانی مینیمال به وجود می آورد.

محتوای جدول

آیا شما صاحب یک فروشگاه لباس هستید که به دنبال راه هایی برای جذب مشتریان بیشتر (و افزایش فروش کلی) هستید؟

راز فروش بیشتر با نحوه صحیح دکوراسیون فروشگاه لباس در ارتباط است. هر فضای تجاری، فروشگاهی و… در صورت برخوردار بودن از دکوراسیون داخلی زرق و برق دار، علاوه بر ایجاد فضایی دنج و دلپذیر، مشتریان بالقوه را جذب خواهد کرد.

خوشبختانه، دکورهای مدرن و امروزی، نمای ساده و جذابی دارند که نیاز به هزینه زیادی ندارند. درنتیجه با ایجاد فضای فروشگاهی مدرن، به راحتی مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد. دکوراسیون مدرن از نظر مشتریان در وهله اول یعنی  مغازه ای به روز که لباس های جدید و باکیفیت هم خواهد داشت.

در این مقاله، نکاتی را در مورد دکوراسیون داخلی فروشگاه با شما به اشتراک می گذاریم. میخوانیم که چگونه می توان فروشگاه یا بوتیک لباس خود را به فضایی دلپذیرتر برای مشتریان تبدیل کرد؟ همچنین چند عکس جهت ایده گرفتن میبینیم.

از ویترین فروشگاه شروع کنید

ویترین می تواند مانند یک بنر تبلیغاتی عمل کند. لباس های ترند و جدیدتر خود را حتما در ویترین قرار دهید. برای این از واژه ترند استفاده کردیم چون در جذب رهگذران کنجکاو موثر است. فروشگاه های بزرگتر از مانکن های متعددی برای تزیین ویترین استفاده می کنند. در صورت هزینه بر بودن در ابتدای کار، میتوانید با توجه به سلیقه خودتون تنها یک یا دو مانکن خرید کرده و مابقی لباس ها را تا کرده و به طور مرتب روی هم بچینید.

از چیدمان ویترین بوتیک یا فروشگاه خود فیدبک بگیرید. مدام در بازه های زمانی مختلف و مناسبت ها نوع و استایل لباس ها را تغییر دهید تا بیشترین بازدهی را از ویترین بگیرید. فراموش نکنید که ویترین نوعی تبلیغات برای فروشگاه شما است. تغییر در بازه های زمانی بسیار طولانی، برای جذب مشتریان ثابتی که به فروشگاه شما زیاد سر میزنند اثر منفی دارد.

از قرار دادن المان هایی مثل مجسمه و ریسه نور( برای شب) و گل های مصنوعی زیبا و هر المانی که مربوط به محصولات شما میشود دریغ نکنید. در ویترین می توانید نوع احساسی را که دوست دارید مشتریانتان حس کنند ایجاد کنید.

ویترین فروشگاه لباس

البته ویترین شما نباید بیش از حد شلوغ باشد. دکور شلوغ نوعی بی نظمی به وجود می آورد که آن را توصیه نمی کنیم. همچنین وسایل تزئینی بیش از حد مانع توجه مشتریان به لباس ها می شود.

 در نهایت حوصله و وقت کافی ویترین خود را بچینید تا مشتریان برای بررسی مدل ها و رنگ های دیگر لباس ها متقاعد شوند و پا به داخل فروشگاه شما بگذارند. لطفا توجه کنید در هنگام مشاهده ویترین توسط رهگذران به هیچ وجه برای آن ها مزاحمت ایجاد نکرده و بگذارید خودشان با قصد و تمایل خودشان وارد مغازه بشوند. بی شک نحوه چیدمان اصولی ویترین در نهایت موجب این امر خواهد شد.

اخیرا ویترین ها را با نمای خلوت تری می چینند. اگر ویترین خلوت و خاص مدنظر شماست، داخل فروشگاه را طوری بچینید که از بیرون مشتری متوجه شود که تنوع لباس های شما واقعا کم نیست. زیرا در غیر این صورت تمایل زیادی برای ورود نخواهند داشت.

ویترین فروشگاه لباس

یک مسیر فروش ایجاد کنید

زمانی که رهگذران جذب فروشگاه شما شدند، حالا وقت آن است که با تعیین یک مسیر فروش ، از آن ها استقبال کنید. حتی در کوچک ترین بوتیک ها هم باید محل ورود خلوت باشد تا به مشتریان احساس آشفتگی دست ندهد.

اگر فروشگاه شما بزرگ است، سعی کنید با میز و کنسول و انواع رگال ها مسیر عبور را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که محل عبور مابین رگال ها طوری باشد که به راحتی دونفر از کنار هم عبور کنند. از شلف های دیواری برای مرتب کردن البسه اضافی استفاده کنید و از تعداد رگال های وسط فروشگاه کم کنید تا عبور راحتتر شود.

دقت کنید که شما باید متناسب با فضای خود وسایل و پوشاک قرار بدهید. برخوردهای زیاد از حد، مشتریان را دلزده میکند و آن ها ترجیح می دهند از مغازه خارج شوند. حتی اگر به تعداد زیادی تنوع لباس و پوشاک داشته باشید.

به وسیله نورپردازی بیشتر یا دکوراسیون برجسته تر میتوانید به گونه ای به مسیر حرکت مشتریان جهت دهید. این جهت دهی باعث ایجاد انگیزه و هیجان در مشتری می شود و کنتراست بالای چیدمان مدام آن ها را به حرکت وا می دارد. دکوراسیون فروشگاه لباس مانند یک داستان می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

میتوانید برای جلب توجه بیشتر یک گوشه از فروشگاه را مخصوص ست لباس قرار بدهید. یک ست زیبا و کامل انتخاب کنید و در کنار هم بچینید. این ست میتواند قبل از هر چیزی در ذهن مشتریان شما نقش ببندد و با این کار شما حتی به انتخاب آن ها هم جهت میدهید و فروش خودتان را بالا میبرید.

تغییرات مداوم و منظم دکوراسیون

فروشگاه های بزرگ و حتی کوچک با توجه به بودجه خود بخشی از آن را مختص تغییرات دکور میکنند. تغییرات کلی دکور شاید کار هزینه بر و درستی نباشد اما تغییرات کوچک بسیار آسان تر و مقرون به صرفه تر خواهند بود. در نتیجه در رابطه با دکوراسیون داخلی همیشه سعی کنید که از فروشگاه های رقیب خود به روز تر و جلوتر باشید. البته که کیفیت محصولات فروش در اولویت هستند. ولی برای فروش بیشتر کافی نیستند. هرچه دکور شما زیبا تر و فضای رفت و آمد آزادتر باشد مشتری زمان بیشتری در فروشگاه شما خواهند بود.

در ادامه چند ایده آسان برای تغییرات دکور فروشگاه شما آورده ایم.

دکوراسیون فروشگاه لباس متناسب با مناسبت ها

 به طور مثال برای ولنتاین میتوانید برای چند روز فروشگاه خود را با کاغذها و بادکنک های قرمز تزیین نمایید. همچنین با توجه به بودجه خود میتوانید با آبنبات های کوچک رنگی از مشتریان خود پذیرایی نمایید.

دکور ولنتاین ویترین

رنگ کردن بخشی از دیوار

یکی از راه های تغییر ارزان و زیبای فروشگاه طراحی ساده دیوار و اختصاص دادن آن به گران ترین و یا ترند ترین لباس ها می باشد.

ویترین فروشگاه لباس

ویترین فروشگاه لباس

آینه

 آینه جدید و مدرن قدی عضو جدایی ناپذیر فروشگاه های لباس است. همیشه آینه را تمیز نگه دارید و در جای درستی قرار دهید.

ویترین فروشگاه لباس

کمدهای قدیمی

شما که فروشگاه لباس دارید می توانید از کمد های قدیمی استفاده کنید. کمدهای قدیمی اصلاح شده بسته به رنگی که می شوند در تمامی فروشگاه ها با انواع دیزاین می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این کمد ها نمای بسیار جذابی برای مشتریان ایجاد میکنند و محال است برای یک بار هم که شده لباس های داخل کمد را چک نکنند. 

ویترین فروشگاه لباس

کنسول قدیمی

اگر داخل فروشگاه لباس خود اکسسوری های زنانه یا مردانه هم میفروشید( که ما پیشنهاد میکنیم حتما به تعداد محدود این کار را انجام دهید)، یکی از راه های به نمایش گذاشتن آن ها کنسول ها هستند. بسته به سلیقه خودتون می توانید از کنسول های قدیمی یا جدید استفاده کنید.

دکوراسیون فروشگاه لباس

فرش قرمز

استفاده از قالیچه قرمز ارزان قیمت در وسط یا قسمتی از فروشگاه به همراه کنسول یا کمد و دراور میتواند در نگاه مشتریان احساس دلنشین اتاق یا پذیرایی را ایجاد کند.

دکوراسیون فروشگاه لباس

گلدان یا گل مصنوعی

گلدان و گل مصنوعی مخصوصا در فروشگاه های لباس زنانه می تواند یک آیتم تاثیر گذار در دکوراسیون به حساب بیاید. نحوه صحیح چیدمان آن ها بسیار مهم است.

 رگال

خرید یک رگال جدید و جایگزین آن با رگال قدیمی بسیار مفید است. معمولا مغازه دارها رگال ها را تا سالیان سال تغییر نمیدهند. در گام اول سعی کنید با رنگ کردن و کارهای اصلاحی ظاهر رگال خود را تغییر دهید.

جابه جایی وسایل

همیشه نیاز نیست تا برای تغییرات فروشگاه خود هزینه کنید. می توانید با جابه جایی مبلمان یا شلف ها و جالباسی ها به سادگی دکور مغازه خود را تغییر دهید.

در تمامی این تغییرات استایل مدرن و مینیمال را سعی کنید رعایت کنید. استفاده از رنگ های کمرنگ یا پاستیلی و ایجاد یک فضای آرام با نور طبیعی نوعی مکانی مینیمال به وجود می آورد. توجه به نکات زیر نیز حائز اهمیت است.

نورپردازی

دیدن نورهای گرم و زرد برای چشم ها راحت تر است، در حالی که نورهای سفید احساس سردبودن می دهند. با این حال، هیچ چیز بهتر از نور طبیعی نیست. نور طبیعی می تواند هر فضایی را لطیف تر و آرام تر کند. گرمایی که نور طبیعی ایجاد می کند، نور مصنوعی هرگز ایجاد نخواهد کرد.

بنابراین اگر فروشگاه شما با پنجره های بزرگ ساخته شده است، فراموش نکنید که آنها را به طور مرتب تمیز کنید تا از این نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید.

دکوراسیون فروشگاه لباس

بی نظمی را کم کنید

در حالی که بسیار وسوسه انگیز است که هر محصول را در موجودی خود به نمایش بگذارید تا به مشتریان گزینه های بیشتری بدهید، اما ممکن است با این کار فیدبک منفی بگیرید و این امرهمیشه کارساز نیست. در بعضی موارد، مشتریان ممکن است با داشتن انتخاب های زیاد، احساس غمگینی را تجریه کنند، که باعث می شود در نهایت چیزی خریداری نکنند.

درعوض، سعی کنید فقط چند مورد از لباس های جذاب تر را در معرض نمایش بگذارید تا از شلوغی ها بکاهید و به مشتریان زمان بیشتری برای بررسی هر محصول بدهید. مخصوصا اگر فروشگاه کوچکی دارید. این کار باعث منظم تر شدن فضا هم خواهد شد.

تعداد اجسام تزئینی فروشگاه هم بسیار مهم است. تابلوهای متعدد روی دیوارها فروشگاه شما را شلوغ نشان می دهد، در حالی که اقلام تزئینی بیش از حد می تواند مشتریان را از نگاه کردن به محصولات شما منحرف کند.

همچنین داشتن اقلام تزئینی بیشتر به زمان تمیز کردن طولانی تری نیز نیاز دارد. هیچ مشتری دوست ندارد از یک فروشگاه پوشاک پر از گرد و غبار و تار عنکبوت خرید کند!

دکوراسیون فروشگاه لباس

<<کلام پایانی>>

نحوه برخورد شما در لحظه ورود مشتریان بسیار اهمیت دارد. سعی کنید آن ها را معذب نکنید و از توضیحات اضافه اجتناب کنید. از طرفی بی توجهی و عدم ری اکشن در هنگام ورود افراد هم اصلا جالب نیست. در هنگام صحبت با مشتریان فاصله مناسبی با آن ها داشته باشید و از همکاران خود بخواهید تا با صدای رسا و آرام با آن ها صحبت کنند.

در نظر داشته باشید که پخش موزیک آرام و با صدای ملایم باعث میشود که مشتریان زمان بیشتری را در فروشگاه شما بگذرانند و در نتیجه احتمال خرید کالا بیشتر خواهد شد. سعی کنید همیشه در زمینه های مختلف گفت و گو و فن بیان و نحوه صحیح چیدمان فروشگاه و … ایده بگیرید و در بهتر ساختن فروشگاه و برند خود تلاش مدام کنید.

 

اگر علاقه مند به خرید رگال، کنسول، شلف و طبقه فروشگاهی جدید هستید، میتوانید به این دسته های کالایی سر بزنید و از محصولات ما دیدن فرمایید:

رگال و جالباسی (5)

شلف و طبقه (2)

کنسول (1)

میز پذیرایی (5)

میز تلویزیون (7)

بلاگ ها